Contacteer ons

 cases

BAN Flanders

expertise: B2B communicatie

solution: allround marketing / communicatiestrategie

terug

Hands-on aanpak:
Voor Ban Flanders hebben we communicatie voorzien van a tot z. We zetten een marketing -en communicatieplan op met als doel om de hernieuwde positionering te verduidelijken en merkbekendheid te creëren. De doelgroepen die in het vizier werden genomen zijn: Ondernemers (starters, scale-ups), Business angels (investeerders) en BAN-partners.

En zijn 3 belangrijke boodschappen die de wereld ingebracht werden.
Ban Flanders brengt duurzame deals tot stand voor zowel ondernemers als ook investeerders. De organisatie is hét investeringsnetwerk met wisdom dankzij hun Wise Academy. Vervolgens komen kennis en kapitaal samen, door de begeleiding die BAN Flanders verleent.

Communicatie moet gebeuren in een bepaalde tone of voice. Die van BAN Flanders is:
• Formeel & zakelijk
• Toch fris & aantrekkelijk (wervend)
• Call to action met stopkracht

Om de boodschappen aan de man te brengen kozen we verschillende relevante touchpoints. Enkele acties die we ondernamen waren:
• Sociale media communicatie
• Folder & advertenties
• Website re-design
• Google Adwords campagne
• E-marketing mailcampagne
• Persberichten
• Opname corporate video’s en sociale media video’s
• Ludieke guerrilla actie
• Reconnecten met oude klanten
• …

Effectiviteit:
De inspanningen van Hands hebben geloond want in de periode van 3 jaar zijn de reacties en betrokkenheid op sociale media 3 maal toegenomen. Ook is de aanwezigheid in de pers verdrievoudigd. Het doel om de naambekendheid te vergroten is meer dan behaald, want die is namelijk 2,5 maal zo groot geworden. Tenslotte is er ook een jaarlijks stijging van 15% in deals.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief