Contacteer ons

 cases

Prefamac

expertise: B2B communicatie

solution: Rebranding / All-round communication

terug

Prefamac is een innovatieve producent in chocolademachines. Myriam Schepers, gedelegeerd bestuurder, richtte Prefamac op in 1988. Inmiddels vertegenwoordigt de export 90 tot 95% van de omzet, met het leeuwendeel van de verkoop naar andere continenten. Prefamac exporteert naar meer dan 100 landen. Toppers buiten Europa zijn Indië, Pakistan, de Arabische staten, de VS, Japan en diverse andere Aziatische landen.

De uitdaging

Challenge accepted! We wilden voor Prefamac een onderscheidende profilering ten overstaan van de concurrenten. Het streven naar top of mind awareness stond bovenaan de lijst.  ‘Chocolademachines’ moet iedereen onmiddellijk associëren met Prefamac! Ook was er nood aan meer structuur in de bestaande communicatie en content.

Hands-on aanpak

Het doel was om de nadruk leggen op de innovatie, het creatieve, het maatwerk… waar Prefamac dagelijks mee bezig is. Om dat treffend te vatten werden enkele sprekende beelden gecreëerd: hersenen van chocolade, gloeilamp van chocolade, een visual rond innovatie… Vervolgens creëerden we een storyline rond het bedrijf, de waarden en de resultaten. Deze boodschap werd vervolgens verspreid via sociale media, e-nieuwsbrieven, de website en direct marketing naar alle doelgroepen.

Effectiviteit

Sinds de lancering van de nieuwe website zijn de bezoekersaantallen merkelijk gestegen. De internationale identiteit van Prefamac is versterkt en er zijn nieuwe contacten gelegd met klanten via LinkedIn, e-nieuwsbrieven en de nieuwe website. Door de nieuwe webshop is het voor bestaande klanten makkelijk om wisselstukken en vormen bij te bestellen. Dit project vormde gezien de wereldwijde afzetmarkt een grote uitdaging, maar wel eentje waar we met veel trots aan meewerken.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief