cases
Haex
expertise: vastgoed marketing
solution: repositioning / rebranding / allround communicatie
terugHaex is sinds 2010 een trouwe klant van Hands. Het bouwbedrijf dat al generaties in de familie zit, wordt momenteel gerund door Joeri Haex. Met zijn grote ambitie om van Haex het toonaangevend bouwbedrijf van Vlaanderen te maken, stapte hij naar Hands.


Uitdaging:
Het familiebedrijf Haex had nood aan een opfrissing van het merk, maar ook aan een duidelijke uitstraling waar het voor staat. Het zocht een rode draad doorheen zijn branding en communicatie, ook wel eens USP genoemd, in combinatie met een hands-on marketing-en communicatiestrategie.

Hands-on aanpak
We kwamen met de tijdloze USP, ‘Haex bouwt al generaties… voor generaties’, een verwijzing naar het feit dat Haex sinds 1963 een familiebedrijf is dat generaties lang actief is. Aan de andere kant geeft het ook aan dat Haex bouwprojecten realiseert voor verschillende generaties, denk aan assistentiewoningen voor ouderen, studentencampussen voor jongeren, maar ook kinderdagverblijven voor de kleinste. Zo is de uiteindelijke baseline ‘building for generations’ ontstaan. We ontwierpen ook een nieuw logo, een geblokte H die symbool staat voor een gebouw. De corporate communicatie werd integraal aangepakt met een website die identiteit van Haex duidelijk benadrukt via de herhaalde aanwezigheid van de USP, maar ook door in de copy van een heldere corporate story, bedrijfswaarden en de duidelijke positionering op te nemen.
Effectiviteit
Haex heeft sinds 2010 een enorme groei ondergaan en bouwde een sterke positie op in de markt. De sollicitaties en offerte-aanvragen vlogen de mailbox binnen.
Visuele uitwerkingen
- Brochure
- Logo met slogan
- Website (home & over ons pagina)
- nieuwsbrief
