Contacteer ons

 cases

Andreaz

expertise: B2B communicatie

solution: branding

terug

De ziekenhuizen az Vesalius (Tongeren), Jessa (Hasselt), Sint-Franciscus (Heusden-Zolder) en Sint-Trudo (Sint-Truiden) vormen sinds 2019 een klinisch netwerk dat inzet op kwaliteit en betaalbare zorg.

De uitdaging
Door kennisdeling en uitwisseling van competenties en middelen kunnen de vier ziekenhuizen van Andreaz efficiënter werken en een ruimer hoogkwalitatief medisch aanbod uitbouwen. Dat is positief voor de patiënt maar biedt ook heel wat carrièrekansen voor artsen en andere medewerkers. Andreaz wil zo een aantrekkelijke werkgever zijn voor de grootste talenten.

Hands-on aanpak
De 4 ziekenhuisbesturen waren reeds tot de netwerknaam Andreaz gekomen, aan Hands om dit visueel in een logo te gieten. Hiervoor wilden we vooral de nadruk leggen op het menselijke en de AZ achteraan die staat voor algemene ziekenhuizen. We deden de oefening met verschillende lettertypes, kleurvarianten en stijlelementen om tot het gekozen logo te komen.

Effectiviteit
Andreaz heeft een sterke positie gecreëerd en is tot een ziekenhuisnetwerk van 530.000 Limburgers uitgegroeid. Het kreeg bovendien veel persaandacht in het Belang van Limburg en het Nieuwsblad.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief