Contacteer ons

 cases

Stad Tongeren

expertise: toerisme communicatie

solution: concept / design

terug

Stad met een plan
Tongeren is gekend als een stad met een rijk Romeins verleden. Vele bezoekers komen naar Tongeren om het Gallo Romeins Museum of de zondagse Antiekmarkt te bezoeken.
Met het City Marketing plan in Tongeren wou het stadbestuur vooral de kaart trekken van de handelaars en de middenstand door Tongeren te promoten als een winkelstad. Door de verkregen erkenning als toeristisch centrum heeft Tongeren de toelating gekregen om 20 zondagen per jaar de winkels te openen.

De uitdaging
De uitdaging voor Hands bestond erin om de koopzondagen kenbaar te maken aan het brede publiek met Limburg als geografische doelgroep. Dat vraagt om een sterke mediastrategie en een thematische invulling van de koopzondagen.

De hands-on aanpak
Hands werkte samen met Concentra een doordacht mediaplan uit om de koopzondagen kenbaar te maken. Hierbij werd er gebruik gemaakt van advertenties in het weekendmagazine van HBvL, advertenties in JET magazine (later Sjiek Magazine en Hallo Magazine), online advertising, maar ook verschillende encartages in de krant.

Daarnaast werd voor elke koopzondag een thema bedacht en een samenwerking opgezet met diverse partners zoals de Flair Deals day, de Triny & Susannah koopzondag ism vijf TV, etc. Onder de slogan “Cityhoppen & Cityshoppen” werden diverse items geproduceerd waaronder infoborden op de invalswegen in Tongeren en toffe shoppingbags die aan de handelaars en de standhouders van de antiekmarkt werden uitgereikt.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief