Contacteer ons

 cases

Circuit Zolder

#concept #sportcommunicatie #strategie

expertise: sport communicatie

solution: concept / strategie

terug

Circuit Zolder is een begrip in de autosport. Tot 1984 werd de Belgische manche van de Formule 1 in Zolder gereden. Het circuit was ook al het decor voor het WK wielrennen, het WK veldrijden en er worden BMX-kampioenschappen gereden.

2019: De uitdaging
Eén van de doelstellingen in de samenwerking was het binnenhalen van een groot internationaal racekampioenschap. Alle pijlen werden gericht op de DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). Na een 10-tal bezoekjes aan de headquarters in Stuttgart en gerichte communicatie met verrassende tools overtuigden we de organisatie om terug naar Circuit Zolder te komen. Er wachtte ons een nieuwe grote uitdaging. De ambitie in 2019 (eerste race van DTM) was de verkoop van 40.000 tickets, ongeveer 200% van het aantal bezoekers tijdens Circuit Zolders grootste event op dat ogenblik.

De hands-on aanpakHands vatte deze opdracht aan met een hands-on mentaliteit maar vooral een kritische blik op de te bereiken doelgroepen. Een extra uitdaging vormde het beperkte budget om deze doelgroepen te bereiken. Daarom werd er bewust gekozen om het overgrote deel ervan in te zetten op onlinecommunicatie.

EffectiviteitMet zeer creatieve en intensieve sociale mediacampagnes en weloverwogen SEA-campagnes slaagde Circuit Zolder erin om op alle parameters (bereik & conversie) als beste van de klas te scoren (vergeleken met andere circuits over de wereld waar de DTM reed). Het weekend van het evenement zelf bleek ook een groot succes te zijn met het verhoopte aantal bezoekers, zeer positieve feedback van alle doelgroepen en een tevreden organisatie.

Let’s do it again in 2020!De grootste voldoening kreeg Hands tijdens de startvergadering voor 2020 met de organisatie van de DTM, toen de hele DTM-ploeg unaniem haar bewondering uitte over de aanpak van de communicatie in 2019.

De uitdagingDe uitdaging voor 2020 werd nog groter. DTM wilde een verdubbeling van het aantal bezoekers en een verdubbeling van de online ticketverkoop.

De hands-on aanpakHands werkte een communicatiestrategie uit die zich voornamelijk focuste op Limburg. De communicatiecampagne richtte zich tot duidelijk omschreven segmenten in de doelgroep. We richtten ons op ‘vrouwen’, ‘party-lovers’, ‘vader-zoon’, ‘singles’, ‘Limburgers’ … Op elke doelgroep zou een campagne losgelaten worden die via sociale media, een landingspagina online en marketingautomatisering in conversie moest resulteren.

Effectiviteit De eerste campagnes werden uitgerold en kenden een hoog traffic cijfer naar de landingspagina en een bevredigende ticketverkoop.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief