Contacteer ons

 cases

Tuaka Developers

expertise: B2B communicatie

solution: branding

terug

Groep Heeren is een Belgische bedrijvengroep uit Hasselt. Hij baat momenteel over heel Vlaanderen een 20-tal doe-het-zelf-zaken van Hubo uit en een keten van professionele houthandels Walth. Daarnaast maakt Tuaka ook deel uit van de groep als nieuwe speler in projectontwikkeling voor retail, bedrijfspanden en residenties. Hands en Groep Heeren werkten al in verschillende projecten samen en nu recent ook voor het dochterbedrijf Tuaka.

Uitdaging:

Vandaag regent het bij manier van spreken immo-projecten. Het is dus van groot belang om je in de markt te onderscheiden van je concurrenten. Ons doel? Hen in deze opdracht een handje helpen met een unieke branding en splinternieuwe website.

Hands-on aanpak

Voor de branding van het nieuwe bedrijf  startten we met een keuze van de naam en belandden we bij ‘Tuaka’. Dat klinkt als een strijdkreet, en dat is het ook voor Groep Heeren. Het letterwoord staat voor Talk-Understand-Agree-Keep-Act. Dit zijn de chronologische stappen in de projectontwikkeling om de specifieke principes van duurzaamheid en respect in de praktijk te brengen.

Vervolgens bouwden we een brandbook op met een ijzersterk logo. Degelijkheid en kwaliteit zijn de waarden die het logo moest uitstralen. Het logo is een abstracte weergave van een ‘met blokken opeengestapelde ‘T’. De ‘T’ verwijst natuurlijk naar Tuaka, maar legt ook de link naar de T van Tom Heeren, de CEO van het bedrijf. Verschillende tinten blauw vullen het logo en komen ook terug in het kleurenpallet van de huisstijl. We creëerden een rustgevende site waar bezoekers snel hun weg vinden en die de waarden, maar ook de werkwijze en de ecologische aanpak benadrukt. Tuaka is alvast tevreden van het resultaat!

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief