cases
Youston
expertise: technologie communicatie
solution: concept / strategie
terugDirecte begrippen werken beter
Youston mag zonder overdrijven dé specialist in archivering en digitalisering genoemd worden. Tot voor kort was de onderneming gehuisvest in een opvallend gebouw in Kuringen (Hasselt), langs de E313. Maar de snelle groei maakte een verhuis naar een veel ruimer pand aan de Mondeolaan in Genk noodzakelijk.


De uitdaging
Papier als belangrijkste drager van informatie zal ongetwijfeld in fases verdwijnen. Hoe kon Hands Youston positioneren als de ideale partner om bedrijven in de verschillende stadia de switch naar digitaal werk te helpen maken? Leg je daarbij de nadruk op afzonderlijke diensten en zet je die in de markt, of ga je voor een all-inverhaal?
De hands-on aanpak
Youston weet wat het kan. Maar voor de buitenwereld is dat niet altijd duidelijk. Potentiële klanten stuiten op begrippen als ‘diensten’, ‘software’, ‘hardware’… Een toegankelijkere beeldvorming was nodig. De slogan ‘We have the solution’ moest meer uitgespeeld worden. De aanzet voor het antwoord was de uitwerking van een pocketbrochure waarin Hands de concepten ‘Less Paper’ (archivering) en ‘Paper Less’ (digitalisering van inkomende data) introduceerde. Via deze directe begrippen was het mogelijk Youston als ‘solution provider buiten categorie’ te profileren. De communicatie spoort nu veel beter met de aard van het bedrijf: Youston is flexibel en innoverend. Youston werd door Ernst&Young geselecteerd om verzekeraar Ethias te begeleiden naar een volledig digitale administratie.
