Contacteer ons

 cases

EuroParcs

expertise: toerisme communicatie

solution: commercialisering / allround marketing en communicatie

terug

De EuroParcs Group heeft zich ontwikkeld tot een grote speler in het ontwikkelen en exploiteren van vakantieparken met inmiddels ruim 60 vakantieparken onder het EuroParcs-label. De vakantieparken zijn gesitueerd in Nederland (waarvan 2 op Bonaire), in Duitsland, Oostenrijk en België. De kernactiviteiten zijn vanaf het eerste begin de verkoop en verhuur van recreatieobjecten. EuroParcs Group begeleidt de (kandidaat)-investeerders vanaf het eerste contactmoment tot de daadwerkelijke oplevering van een vakantiewoning.

De uitdaging:
Hands ondersteunt EuroParcs in de commercialisering van de Belgische parken, door het verzamelen van kwalitatieve leads (on- en offline).

Hands-on aanpak:
Gezien EuroParcs al een uitgewerkte huisstijl ter beschikking had, hebben we in deze stijl, maar met een Vlaamse touch verder gewerkt. We gebruikten de tools die zij al hadden, maar deden een grondige revisie van de copy. Verder werkten we een volledige customer journey uit met verschillende flows per actie. Op basis hiervan werden leads gekwalificeerd en opgevolgd in het salesproces. Daarnaast werkten we event-gewijs naar een opendeurweekend toe waar kandidaat-investeerders fysiek konden langskomen om de objecten te bekijken en indien gewenst in optie te nemen.

Sinds begin 2022 heeft het Nederlandse hoofdkantoor de lead terug in handen genomen omdat het salesproces ook in house wordt opgevolgd. Op basis van deze vernieuwde samenwerking zorgen we nog steeds voor de Vlaamse versie van de copy, kopen we offline advertenties in, zorgen we eveneens voor de opmaak hiervan en nemen we het volledige social media management op ons, zowel de opmaak van de beelden als targetting.

Effectiviteit:
Voor het opendeurweekend werden maar liefst 65 afspraken vastgelegd en kochten 12 geïnteresseerden een object. Dankzij gerichte online advertenties werden in een tijdpanne van 8 maanden maar liefst 4.700 leads verzameld. Momenteel werken we nog steeds verder aan het verzamelen van leads. Onze laatste leadcampagne die een maand gelopen heeft, verzamelde 400 potentiële kandidaten voor de aankoop van een vakantiewoning van EuroParcs. We blijven bijsturen en gericht inzetten op kandidaat-investeerders.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief