Contacteer ons

Vieren met een spetterende 20-20 actie

Je twintigste verjaardag laat je niet zomaar passeren! Hallo? Dat vonden we bij Hands en Hyggle ook! Deze nieuwe voordeur van InfraLigne werd met een spetterende offline en online branding door Hyggle in de verf gezet. Met een interessante 20% korting actie als cadeau voor het nieuwe jaar: “Fit en gezond zijn, is met InfraLigne geen opgave maar een levenslang plezier.”  Hands denkt al enkele jaren mee hoe we een gezond lichaam in de kijker kunnen zetten. Met gerichte online marketing dragen we daar geen kilootjes maar wel stenen aan bij ;-).

Onze schouders zetten onder Gastvrij Limburg

Hands deelt in het toeristische magazine Gast inspirerende verhalen en hartelijke ontmoetingen met Limburgers. Terwijl je dit leest wordt de tweede jaargang afgetrapt en met vormgeving en eindredactie drukklaar gemaakt. Promotie voor toerisme zit ons echt wel in de vingers. Niet alleen bedachten we het concept voor de drie jaarlijkse edities van Gast. De voorloper ervan – de dikke en gewaardeerde Limburg Vakantiegids die in 2015 werd gelanceerd – was een idee van Hands en een primeur voor het binnenlandse toerisme.

Jaardoelstelling al bijna in 3 maand gehaald

Het KMSKA is heropend voor het publiek. En dat heb je geweten, onder meer dankzij Hands. Van eind september tot 31 december hebben 267.000 mensen het gerenoveerde museum bezocht, daarmee is de doelstelling van 300.000 bezoekers/jaar al bijna bereikt. Opdracht volbracht dus en die hield voor ons in het in beeld houden en brengen van de  kunstcollectie, onder meer met een B2B brochure, bestickering voor bestelwagens, een digitale nieuwsbrief, een sjabloon voor sociale media… tot herkenbare mondmaskers toe.

 

Succesvolle herontwikkeling gecommuniceerd

Residentie Klaver is wonen op een toplocatie in Lummen. Klaver kadert in het gemeentelijk vernieuwingsproject voor Lummen en draagt in belangrijke mate bij aan de revival van het centrum. Hands zette zijn beste beentje bij met verzorgde en gerichte communicatie – onder meer naar de buurtbewoners – om dit prachtig project voor Lummen de aandacht te geven dat het verdient. De werken zijn intussen gestart.

Hands helpt Groep Heeren bij lancering projectontwikkeling

Tuaka Developers is sinds kort een nieuwe naam in de projectontwikkeling. Een naam bedacht door Hands. Ook de branding en positionering met focus op duurzaamheid en onderling vertrouwen werd door Hands concreet in een website en visuals uitgewerkt. Tuaka vertrekt vanop een stevige basis: het is niemand minder dan Tom Heeren van Groep Heeren – met onder meer Hubo en Walth – die met Tuaka zijn activiteiten als projectontwikkelaar verzelfstandigt en fors uitbreidt. “Tuaka is down to earth en staat stevig met beide voeten op de grond. We zorgen ervoor dat u goed zit voor járen.”

Hoe studentenarbeid de horeca- en evenementensector kan redden!

Correcte communicatie is in tijden van ‘fake news’ niet meer evident. Hands bouwde daarom enkele jaren geleden een sterke poot uit in stakeholder-communicatie: correcte informatie bij de juiste doelgroep krijgen. Wist je bijvoorbeeld dat studenten sinds 1 januari van dit jaar maar liefst 600 uur mogen werken als jobstudent? Een aanzienlijke uitbreiding die voor zowel werkgevers als studenten mooi meegenomen is. Voor onze klant Mise en Place en ITZU Jobs werkten we een informatiecampagne uit die TVL graag overnam in het TV-nieuws onder het motto: “Hoe studentenarbeid de horeca- en evenementensector kan redden!”

Enige nationaal park dat spreekt met handen

Met Hands inderdaad. En met overtuiging. We mogen uitkijken naar opnieuw twee jaar vruchtbare samenwerking. Hands verzorgt alle communicatie van planning tot vormgeving en uiteindelijk de verspreiding van de juiste toeristische boodschappen voor het Grenspark Kempen Broek, Rivierpark Maasvallei en het Nationaal Park Hoge Kempen. Dat zijn de drie prachtige natuurparken die onder de koepel van het Regionaal Landschap Kempen en Maas ressorteren. We zijn blij dat we hier weer een partner mogen zijn om de prachtige recreatieve hotspots van Limburg in de kijker kunnen zetten.

Hadden we al gezegd dat toerisme in onze genen zit?

Slimme Hands-bal voor een nieuw merk dat scoort

Initia Hasselt en Handbal Tongeren vormen sinds het begin van deze competitie een nieuwe fusieclub: Hubo Handbal. Met nieuwe kleuren: blauw-groen-zwart-wit,  een nieuw logo en vernieuwd bestuur. Wie maar een vingerkoot sportgevoel heeft, weet hoe delicaat en gevoelig dergelijke operaties zijn. De getrapte communicatie van de fusie en de vormgeving van het nieuwe merk is Hands goed gelukt, mede dankzij de gelijkende familiale clubcultuur in Hasselt en Tongeren. Tot grote opluchting van meer dan 500 Hubo-spelers en Hubo-spelertjes.

Cubigo met een nieuwe branding door de States

De volledige rebranding van Cubigo mag er zijn. Al zeggen we het zelf! Met een opgefrist logo, nieuwe huisstijl, universeler beeldgebruik en uniforme templates zullen ze hun doelgroep van rusthuisbewoners nog beter kunnen bereiken  … Het online zorgplatform Cubigo, dat senioren in woonzorgcentra opnieuw controle geeft over hun leven, heeft een stevige concurrentiepositie ingenomen in de digitalisering van ouderencampussen in de VS. De markt van dienstverlening voor ouderen is er grootschaliger en levert meer maatwerk dan we in Europa gewoon zijn. Die Amerikanen zouden nogal versteld staan dat er achter hun ‘hospitality suite for senior living’ enkele creatieve, authentieke Limburgers schuil gaan.

Wie gaf het KMSKA kleur?

Je kon er mediagewijs niet naast kijken: op 24 september heropende het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen (KMSKA). En wie prijkten twee dagen voordien tijdens de gala-opening prominent tussen de prominenten? Inderdaad, Hands-partners Kristof Schiepers, Laurent Libert en Hands’ Art director Koen Neven.

Achter de schermen was Hands dan ook al enkele jaren bezig om het KMSKA in de aandacht te houden. Daar slaagden we in met onder meer kunstzinnige koelkastmagneten – die overigens de pers haalden – werf-aankleding, brochures…

Zowat een jaar geleden sloot het KMSKA met Hands een raamcontract af voor de grafische vormgeving van zowat alle communicatie: programmaboekjes, advertenties in printmedia, bijlages in kranten…

En in welke kleur? Dat was niet ‘ons’ onversneden oranje. Met stralende, intense kleuren, veel contrast en geraffineerd licht bleef Koen Neven goed in de buurt van het barokke palet van collega Rubens.