cases
Winterland
expertise: toerisme communicatie
solution: offline branding
terugHet Grand Café, de IJspiste, Spiegeltent, het Huis van de Kerstman…allemaal dingen waar je aan denkt het horen van Winterland. Hands en Winterland zijn twee handen op één buik als het aankomt op het maken van de jaarlijkse succesedities.


De uitdaging
Winterland is in 2022 al aan zijn 14de editie en dus zeker niet aan zijn proefstuk toe. Toch vond organisator Maurice Schoenmaeckers het na de covid pandemie hoog tijd om de branding rond Winterland wat frisser en actueler te maken.

Hands-on aanpak
Bij Hands zijn we erg verheugd om mee te bouwen aan het succes van Winterland. We zijn tenslotte buren. Winterland is al goed gekend, waardoor we best wel eens konden stunten met de bestaande branding. We zijn meteen een nieuwe look gaan creëren met een nieuw logo dat meer rust brengt en tegelijk een winterse sfeer oproept. Daarnaast werkten we aan een tijdloos sponsorblad dat op een overzichtelijke manier relevante informatie geeft over de mogelijke sponsor-pakketten en alle verbonden voordelen. Dit met interviews, duidelijke tabellen en veel grafische elementen om uiteindelijk investeerders te verleiden met het Winterland-concept.
Effectiviteit
Winterland 2022 zal dit jaar plaatsvinden van november tot januari. Het logo is op zeer korte termijn goedgekeurd, evenals het sponsorblad. Dat is alvast goed ontvangen want de sponsors lopen vlot binnen. Laat de nieuwe editie maar komen!
