Contacteer ons

 cases

Merode

expertise: B2B communicatie

solution: allround communicatie

terug

Merode Interieur creëert een inrichting waar je echt in ‘thuis’ komt. Kleuren, materialen, afwerking… De keuze is onbegrensd, met meer dan 100 fabrikanten in hun gamma kunnen ze elke woondroom waarmaken. Merode is een sterke naam in interieurinrichting met een traditie die meer dan 40 jaar teruggaat. Vandaag bestaat Merode Interieur uit een sterk team met een tiental gepassioneerde specialisten: ontwerpers, adviseurs, monteurs, schilders… onder de gedreven leiding van Harald Rogiers en Cindy Gerets.

De uitdaging:

Hands en Merode gingen aan de slag om het merk Merode nog sterker te verankeren in binnen -en buitenland. De interieurconcepten -en oplossingen moesten bekend worden bij het juiste doelpubliek in België, Nederland en Duitsland. Daarnaast was er nood aan een continue, maandelijkse opvolging van de communicatie naar de bestaande klanten.

Hands-on aanpak:

We zijn vertrokken bij de basis en creëerden een nieuwe look & feel voor de website. Vanuit de slagzin ‘With good basics you’ll have endless options’ versterkten we het imago en de polyvalentie van Merode. Die boodschap werd via sociale media, blogs, nieuwsbrieven, events… verspreid. Met gerichte Google campagnes en direct mailings spraken we nieuwe doelgroepen aan over de grens waarbij de focus op ‘totaalinrichting’ lag.

Effectiviteit:

Merode heeft een tweede adem gevonden sinds de samenwerking met Hands. Uit de mailings zijn verschillende nieuwe B2B én B2C klanten gekomen. Het event ‘Interior Summer Drink’ was een groot succes en er zit terug een lijn in de online communicatie dankzij onze dagelijkse opvolging van de sociale media kanalen. De bestaande klanten worden bovendien op de hoogte gehouden van de nieuwigheden dankzij de maandelijkse nieuwsbrieven.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief