Contacteer ons

 cases

Mariemont

expertise: musea promotion

solution: allround marketing / communicatie

terug

Het Koninklijk Museum van Mariemont, gelegen in Henegouwen, stelt collectiestukken tentoon van over heel de wereld uit diverse periodes van de geschiedenis. Raoul Warocqué, de laatste private eigenaar van het domein, legateerde in 1917 het domein met uniek arboretum, uitzonderlijke bibliotheek en verzamelingen aan de Belgische staat met als doel er een museum van te maken. Sinds 1965 is het museum van Mariemont erkend als wetenschappelijke instelling en in 1981 kreeg het de titel van wetenschappelijke instelling van de Franse Gemeenschap van België.

Uitdaging:

Mariemont schreef in 2020 een communicatie-opdracht uit om het museum een hedendaagse profilering te geven en om meer bezoekers uit Vlaanderen en het buitenland aan te trekken.

Hands-on aanpak

Hands zette resoluut in op een communicatie die de statige collectiestukken tot leven brengt. Het museum en het adembenemende park vormen een verzameling van eeuwen geschiedenis en verschillende culturen die inspireren om op ontdekkingstocht te gaan. We maakten teasers voor die ontdekkingstocht in de vorm van videospots die de gewenste doelgroepen onderdompelen in het verhaal van het museum en zijn tijdelijke tentoonstellingen. Die beelden werden met een mix van TV-reclame en online advertising tot bij het publiek gebracht.

Effectiviteit

De commercials triggerden de kijkers inderdaad om het Koninklijk Museum van Mariemont te bezoeken. De toegenomen bezoekerscijfers tonen aan dat de aanpak werkt: steeds meer jongeren en mensen buiten Wallonië vinden de weg naar Mariemont.

 

Visuele uitwerkingen

Reclamevideospots, online advertenties

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief