Contacteer ons

 cases

Limburgs kankerfonds

expertise: B2B communicatie

solution: concept / design

terug

44 jaar voor het goede doel
Het Limburgs Kankerfonds (LIKAF) is een vereniging zonder winstoogmerk die in 1988 werd opgericht met als doel het bestaande kankeronderzoek in Limburg financieel te steunen.

De uitdaging
Om de broodnodige fondsen te kunnen blijven werven moest het LIKAF zijn imago updaten en op een actievere manier communiceren met zijn stakeholders en de Limburgse bevolking. Hoe kon Hands de pioniersrol van Limburg inzake onderzoek onder de aandacht brengen? Hoe kon het LIKAF ‘top-of-mind’ worden in Limburg?

De Hands-on aanpak
Om de fondsenwerving een boost te geven, zal het LIKAF de komende jaren alle inwoners van de 44 Limburgse gemeenten bij de strijd tegen kanker betrekken. Daarvoor werd in november 2016 de ’44 jaar strategie’ opgestart en is het imago van het LIKAF opgefrist met een nieuw logo, een nieuwe campagne en een totaal nieuwe website. Het kankerfonds toert nu in een kleurrijke caravan rond in de 44 gemeenten, met acties en evenementen rond kunst, cultuur, sport en het verenigingsleven. Ook via sociale media wordt het doelpubliek op de hoogte gehouden van de nieuwe strategie en acties. Met zijn eerste benefiettentoonstelling, ‘LIMB. ART Select’ kon het LIKAF rekenen op heel wat persaandacht, onder meer in Het Belang van Limburg, De Standaard en op TVL.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief