Contacteer ons

 cases

Geotec

expertise: B2B communicatie

solution: versterken van diensten

terug

Geotec is een multidisciplinair ontwerp- en adviesbureau opgericht in 2000. Het team van 32 mannen en vrouwen is gespecialiseerd in infrastructuur, topografie, ruimtelijke ontwikkeling en expertise in onroerend goed.

De uitdaging:

Voor Geotec stond een belangrijke vraag centraal, namelijk: hoe geven we het werkdomein ‘expertise’ meer power? Om hieraan te kunnen bijdragen stelden we 3 doelstellingen op.

Om te beginnen door Geotec Expertise top of mind te krijgen bij de juiste doelgroep en hierbij een positieve sfeer rond het bedrijf op te zetten. Vervolgens zijn alle pijlen gericht op het optimaliseren van de communicatiedragers, maar ook op het periodiek opzetten van sales ondersteunende & retentie acties. Uitdagingen die Hands graag aanpakt!

Hands-on aanpak:

 

Nu de doelstellingen duidelijk zijn, komt de vraag: naar wie ga je communiceren. Er is gefocust op primaire en secundaire doelgroepen. De primaire focus lag op beheerders vastgoedportefeuilles van institutionelen (banken, beursvennootschappen…) samen met de private vastgoedbeheerders en ontwikkelaars. Tot de secundaire doelgroep behoorden bedrijfsleiders van KMO’s en particulieren.

Next step:

Wat gaat er verteld worden?  ‘Geotec Expertise staat voor professionele diensten inzake waardering, expertise en vastgoed gerelateerde dienstverlening mét een jarenlange ervaring & geijkte methodologie.’ Die boodschap wordt verder ondersteund door direct mailing, perscommunicatie, B2B media, Google Adwords, social advertising (waaronder Google Ads, Facebook) en eigen sociale mediakanalen.  Om de sales te ondersteunen zetten we Google Adwords en social advertising in. De klantretentie werd gericht gestimuleerd met door persoonlijke e-mailmarketing.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief