Contacteer ons

 cases

Cycling Vlaanderen

expertise: sport communicatie

solution: campagne ontwikkeling

terug

Cycling Vlaanderen is een gesubsidieerde en erkende federatie die voor het wielrennen in Vlaanderen instaat met jeugdcompetities, recreatie en topsportwerking. Hands heeft de campagne van het Cycling Vlaanderen Fietsfestival mogen uitwerken met als bekend gezicht Jolien D’Hoore.

De uitdaging: 

De opdracht was om een campagne uit te werken waarmee Cycling Vlaanderen het Vlaamse fietslandschap onder de aandacht brengt en daarmee de ‘fietsende Vlaming’ de kans geeft om Vlaamse fietspareltjes te ontdekken. En dit in de breedst mogelijke betekenis: voor een zo ruim mogelijk aanbod aan fietsdisciplines, voor elke leeftijd en voor elke type fietser.

Hands-on aanpak: 

De campagne kreeg de naam Cycling Vlaanderen Fietsfestival omdat elk event in de campagne ook de opbouw en aankleding kreeg van een festival. Om de herkenbaarheid van het merk Cycling Vlaanderen te behouden is het logo bijgevolg lichtjes omgevormd naar een ‘festival stijl. In samenspraak hebben we gekozen voor 5 festivals op 5 verschillende data in 5 Vlaamse provincies. Op die manier zal elke Vlaamse fietser aangesproken worden om deel te nemen. We zijn vervolgens een partnership aangegaan met voormalig wielrenster Jolien D’hoore gemaakt. Zij is het boegbeeld van de campagne. Met haar organiseerden we een fotoshoot, maakten we een partnerdossier, logo, en verschillende affiches op voor de verschillende locaties.

meer cases

alle cases

connecteer met abonnees en schrijf je in voor onze nieuwsbrief